tisdag 11 maj 2010

Sessan och jag....

har verkligen fått en nytändning. Såhär fin i kroppen var det länge sedan Sessan var, tror aldrig hon varit så fin faktiskt och jag tror nog att det till stor del är Jonnas förtjänst som fixat så fina ridmuskler under vintern på den söta lilla ponnyn.

Nu då den första tävlingen för mig och Sess blir redan den 13:e juni så är vi i gång och det känns jättebra och roligt! Blir mycket tömkörning och konditionsträning tänkte jag och ska även mäta upp en dressyrbana i hagen och köra igenom dressyrprogrammet tills det sitter. har inga jätteförväntningar men hoppas kunna köra programmet med godkända procent.

Framöver händer massor! Förutom massa jobb så ska jag och Sess till Hågadalen och köra tillsammans med Elin och hennes shettis från UK. Sofia från UK kommer ut till oss för att köra Sessan och sen ska jag och Elin tillsammans med Karin från UK åka till Johannesberg och känna lite på hindren inför tävlingen. Varken jag eller Elin hade möjlighet att ta oss till Ankans marathonträning tyvärr men blir nog bra det här med.

Och på torsdag åker Sess, syster och jag på hästrally på Rönningens rid och körklubb vilket ska bli roligt och mysigt - härligt att få köra på nya vägar!
Känns riktigt roligt!

Vi är på gång!

Inga kommentarer: